Ännu en dag...ännu en ändlös dag

...Carola kom tillbaka i tankarna. Hon fascinerar mig inte på samma sätt som förr. Men ändock fyller sångerna mig med minnen. Jo, jag gillar hennes verk men det känns som om hennes verk och hon inte längre är ett. Jag förknippar inte henne som person med hennes låtar.
Sen det där med politiken och den religiösa biten.. Ni behöver inte fråga mig mer för jag vet inte. Jag måste ta mig tid och utforska för att kunna svara på era frågor. Jag låter er veta när jag vet.
Den här veckan står med magiska små lätta bokstäver i min almanacka. Jag har med hopp och förväntan velat ha en lugn och mänsklig vecka.. men nej. Jag kommer nog aldrig få det lugnt. Det vill väl kanske till att vänja sig vid det som är.
Jag bjöd med lite folk från smått&gott-påsen.. hoppas det var OK. Själv tycker jag det är toppen!
Tänkte på Pärlsocker som blev pärlan och sen pelle, eller möjligtvis pella. Pella, vad tycker du om det?
 Visste ni att det finns ett café i göteborg som heter Kardemumma? Det visste jag.
Heheh, gjorde det där famedate-testet. Ägget, vi får dela på David Hellenius tydligen.. Han verkar trÄvlig. Hur gammal är gossen?
Nu ska jag snart löpa till vagnen..
Hallå jag fick en koffeinöverdos häromdagen.. Inte kul verkligen inte kul. Jag visste inte att koffein kunde vara farligt. Jag ska bli koffein-nykterist. Näe.. eller jo.. eller jag vet int...
Ha ett bra liv folk!
Och ett ps till er andra i bullen, SKRIV!


Words don't come easily...

image52
Jag lyssnar på Tracy Chapman och tänker på er allihop. Ni får mig alltid att må så bra. Alltså jag älskar ju hösten, den är så magisk, men det är ganska deperimerande att gå i regnet och tänka på all skit. Men när jag pratar med er så känns allt lungt. Vi kan vara ledsna allihop tillsammans, eller glada, eller så har vi olika humör, men tillsammans är man mindre ensam heter det ju.

Såhär står det i min ordlista om det lisjoss och jag pratade om idag (Fast boken känns lite förlegad):
Flörta = Spela förälskad
Stöta på någon = Uppvakta någon
Ragga = Jaga (flickor)

Älskar er!!!!!! Puss puss puss
Pärlsocker!

Kardemumma och sina insikter

9an rullade in på hållplatsen. Slängde en blick på klockan, jag var sen. Fort fort sprang jag. Gula och röda löv virvlade kring mina stövlar. Spårvagnen stog fortfarande kvar. Spring. En kille som precis klivit av, han såg ut o vara något år yngre än jag, såg mig på håll och halvsprang tillbaka för att hålla dörrarna öppna åt mig. Jag stannade i spårvagnsdörren och bara tittade på honom.Tack. Dörrarna stängdes och jag försvann. Varm.

Satt i datasalen för att slutföra min uppsats som jag upptäckt hade en del birster. Hehe. Jag höjde rösten och skickade ut ett allmänt medelande "Någon som vet  vad gästinloggen är?".
En kille från ettan som satt med sin lunch krängde sig förbi datorerna och kom fram till mig. Helt utan vidare loggade han in på sitt konto på min dator. Han lucktade gott:)
 
Jag är ärlig talat helt förvånad. Har jag varit helt blind eller är killar så här fina människor?
Kanske har de stått i skuggan av våldtäcktsmän, misshandlare och rånare.

Kadde tar nattskiftet

Hej alla sköna!
Jag har bunkrat upp med kaffe, svart naturligtvis, som skall hålla de små blå öppna. Jag får helt enkelt ta konsekvenserna efter ett beteende som inte kan stavas på ett annat sätt än lathet.
Uppsatsen skall vara inne i morgon och den påbörjades för drygt två timmar sedan. Jag har kommit igång och jag är fit for fight. Nattugglan som egentligen är morgonfågeln får ta nattskiftet.
Hejja Kardemumma får jag peppa mig själv eftersom det ekar tomhet i nattluften!!

Techno och medeltiden...

image51

...och en trött pärlsocker, som inte är nöjd efter lördagens alkoholintag, utan bara fått en försmak. Men tack för en skitkul kväll, jag saknar er redan!
Give me a break from all the vikings and shit!

Hahaa

Okej...jag måste säga att det här trodde jag ALDRIG men på detta kvinnlighets testet..Jag trodde att jag var aa iallafall nummer två bland de fyra som har gjort testet. Jag var kvinnlig jaja och mycket också men mina poäng var bara om mna jämför med er...248 poäng. Det betyder att jag är minst kvinnlig utav oss!

Tack för en rolig kväll igår!
Nu ska jag sätta mig med Historia ca.70 sidor och jag kommer att få sitta dygnet runt men det ska jag också för att sen är det lov och då ska jag till stockholm och då vill jag vara värd ett kläddesplagg!!
Jag tänker också plugga järnet för att det gick så jätte dåligt på religionen, det har icoh för sig gått jätte dåligt på allt som har med skolan att göra.
Önska mig lycka till!

Ålskar er av hela mig!
Kanel

Pärlsocker

Programering igen, vet inte vart jag skall ta vägen, hade mycket hellre varit med Kadde på stan, men jag måste göra min jävla laborationsrapport så det sket sig. Jag har inga pengar heller så jag förstår inte hur jag ska kunna shoppa nåt sen. Jävligt pessimistisk sinnesstämmning, och jag kan ju inte säga att A gör det hela så mycket bättre, mitt självförtroende ligger på botten. Saknar er, och jag kan nu väldigt ärligt säga att jag mycket hellere hade gått på eran skola. Den är ju så mysig, jämfört med  våran jävla platoniska skitskola. Kom och rädda mig med mer Ben and Jerry's nu!!!! Jag dör nämligen snart, jag kommer få IG på den här jävla skiten. Förlåt, jag kan inte hjälpa det, ingen bra dag idag.
Puss puss puss puss puss puss puss puss puss på er alla mina små älsklingar!

ALLTID gott!

image50

Smarrismaskens :) Det spelar egntligen ingen roll vilken smak man äter, det beror på VILKA man äter glassen med!

Imorgon har vi riksdagsrollspel, jag är partiledare för miljöpartiet, det kunde faktiskt vart sämre! :) Är så glad att ni orkar lyssna på alla mina probles, jag hoppas att jag gör samma sak för er! Pusspuss

/eggert

Okej, lustigt sammanträffande...

...jag tänkte precis skriva ett inlägg om hur jag är som Ägget, bara hänger upp mig på dessa killar hela tiden. Och om att jag saknar banken, och så ringer sötgröten! Tydligen gick det inte bra på Sverige och bla,bla,bla matchen och vi måste ses väldigt snart och han har precis varit på krogen och sånt. Ni vet ju sedan tidigare inlägg att jag har enorma problem med att somna, och nu kommer det ju aldrig gå. Tyck synd om mig, eller vad glad för mig, beroende på hur man ser det, i era drömmar.

Snart är det 80-tals feeeeest!

Det är ägget som talar

Såg M på frölunda idag...asså herregud får man vara så snygg? och får jag bete mig mer fjortis än vad jag gör nu? Suck på mig...

jaja på det där tjejtestet fick jag hela 1 poäng mer än Kardemumma dvs 279 p :)


PussochkraM /ägget


Hur kvinnlig är du?

Hittade ett roligt test. Jag fick 278 poäng och var tydligen väldigt tjejig=)
http://www.environstudios.com/quiz/kvinnlighet.php

image49

/Kardemumma

Light a spark

Natten faller över Göteborg, de andra ingredienserna sover förmodligen nu, förutom Cadde då kanske... Jag däremot sitter uppe och lyssnar på "I'm having trouble sleeping". Mörkret blir mörkare och melatoninet borde rusa i min kropp och få mina ögonlock att kännas tunga. Men jag har inte fått besök av John Blund ikväll, istället sitter jag uppe, räknar kalorier, värmer mig under mitt duntäcke och ger alla andra prestationsångest för att de har mage att ligga och sova på natten, för tro det eller ej jag ligger och läser historia. Jag vet, men jag tänkte att det borde vara mer effektivt än att räkna får.
Släcker jag lampan blir det becksvart i mitt rum och bara ljudet av vinden som sakta letar sig in genom mitt öppna fönster hörs. Det susar lungt och hemtrevligt i mina öron och på YouTube letar jag efter "Vem kan segla förutan vind"
Pärlsocker

Hate myself!

jabhatarmigsjälv,jaghatarmigsjälvjaghatarmigsjälvjaghatarmigsjälvjaghatarmigsjälv

jaghatarmigsjälv

jaghatarmigsjälv

jaghatarmigsjälv




faan-tastiskt allt känns!

Gissa vem detta kan vara!

Väldigt tidigt på morgonen...

image48
...ligger jag här i min säng och ser att någon redan hunnit före mig, någon har redan hunnit skriva. Vem?, tänker jag fundersamt. Om 15 min ska jag ge mig av, och jag har fortfarande bara pyamas på mig, och självklart missade jag engelskan imorse. Men när jag läste alla de fina inläggen så kunde jag inte hjälpa det, jag måste också skriva, kanske inte ett fint, men iaf ett inlägg. Jag saknar er som vanligt alldeles fasansfullt mycket, och längtar tills jag får se er alla igen på 80-talsfesten. Jag känner mig som en medbrottsling i den här krisen, fastän jag inte längre kommer ihåg vad jag har gjort. Men jag hoppas att ni kan förlåta mig och att allt blir bra igen...
Pärlsockriga kyssar!

åter igen

Även om vi är väldigt olika så sitter vi ändå ihop som värsta  kladdiga degen. Om en ingrediens saknas blir slutbullen inte rätt. Den smakar fel och fungerar inte som sötsak. Helt enkelt hör vi ihop. Fem olika liv men endå så nära vänskap. Pärlsocker den snälla och gör-vad-hon-känner-för-tjejen , Kanel den omtänksamma och omtyckta, Kardemumma den djupa och kreativa, ägget den söta och hälsosamma balanstjejen och till sist smöret den chilla flamsiga rocktjejen.
image1

(L)Kardemumma

Tänkte på allt fint vi gjort tillsammans. Tänkte på alla resor, alla myskvällar, alla skratt och tårar vi delat, alla världskrig vi haft, alla bekännelser och tonårsproblem vi delat, jag tänkte på de vattenkrig vi haft, hur vi klättrat upp i plommonträd och ätit tills våra tänder blivit bruna, hur vi sprungit omkring barfota på somrarna mellan husen (då vi alla bodde i samma område), hur många bullar vi bakat och hur många mackor vi brett och sedan cyklat upp och badat, jag tänkte på våra spontana nattprommenader, på nyårsafton, våra första fyllor tillsammans (hehe), på första kyssen, jag tänkte på Ica=pyjamas, julmiddagarna, födelsedagsfirandena -parmiddagen, töntfesten..., hurvi delat med oss av våra drömmar och visioner.
Vi har precis haft en liten kris, men om man jämför krisen med hur fin och vacker vår vänskap är, hur den är prydd med den vackraste silke, röda rosetter och starka starka band som håller den ihop, är krisen ingenting. Glöm allt jag sagt, glöm alla fula grodor som hoppat ur min mun, glöm alla svekfulla ord. Jag har bara älskat så mycket att jag varit rädd att bli mer sårad.
Jag älskar er, och jag hoppas vi får minst lika många år till tillsammans.
image47

Livets mening

image45

Vet ni vad jag kom på idag? Det man ska sträva efter i livet är att få en sån tillvaro att man känner att man inte saknar någonting, utan bara typ njuter av att finnas till :)

Pussar och kramar Ägget

Dricker chokladdrycken och knäcker nötter

image44

Vaknade av mig själv, låg och tittade upp taket. Jag var inte särskilt trött. Klockan måste vara åtta tänkte jag. Jag vände mig om och blundade och tänkte somna om tills klockan skulle ringa.
Jag vaknade igen och låg klarvaken. Vek täcket över benen och klev ur sängen, slängde en blick på klockan innan jag skulle fortsatt till toaletten. Osh. Fem i elva. Inte undra på att jag var utvilad. Klockan hade inte ringt. Det irriterade mig inte nämnvärt egentligen för jag behövde nog vara hemma o vila. Förkyld. Skit också. Fast o andra sidan är det rätt skönt. Jag måste gå til skolan imorgon i alla fall, ska redovisa Birgitta Birgersdotter. Orka. Eller jo, det är rätt kul -om jag hade övat lite flitigre då förstås. Nu e klockan typ sju och jag har fortfarande inte gjort dagens matte eller läst något om Karl IX´s liv. Men jag tänker nog egentligen inte göra det heller.
Hur som helst, nu bredde jag två hemmabakta brödskivor med leverpastej (ingen järnbrist vilja finns i mig mer) och körde ner mig i soffan omvirad i täcket. Play. En flimmrig bild kom upp på tv:n med en nästan oläslig "Sällskapsresan". Tänka sig att jag faktiskt såg HELA filmen. Den är jätte deprimerande tycker jag. Buh för Stig Helmer. jag mår dåligt av att se honom. Nu glömde jag versalen i förra meningen.
Det slog mig hur konstig samhällssystem vi har här i schweden. Om man inte hade haft något intresse alls över huvud taget för skolan, så skulle man inte klara sig i vuxenlivet. Om man aldrig brydde sig om alla dessa kungar och flodnamn, entropiökingar och grejer så skulle man inte kunna få ett liv. Vårt samhälle bygger på att vi ska vara intresserade av något som skolledningen har bestämt. Fast jag tror man ska undvika att tänka såhär så man inte får mer prestationsångest än man redan har.
/Kadde

Chocolate therapy, anyone?

image43
Det är så trevligt när ni uppdaterar så ofta. Jag är nämligen inne på internet väldigt mycket nu för tiden, eftersom jag har så mycket att ignorera att plugga. Jag har trettioelva arbeten som jag ignorerar att göra ända tills morgonen då de skall vara inne.
Ville bara tacka för en väldigt trevlig helg, saknar er redan, och jag vill också meddela er i förväg om att jag inte kommer att vara på bussen imon då jag har sovmorgon. Detta är jag väldigt ledsen för eftersom jag vill träffa er!!!! Men jag tycker ändå att vi skall träffas någon dag och bryta min strikta diet med en Ben and Jerrys (Med amerikanskt uttal), eller vad säger ni?
Puss och kram, hela dan! Pärlsocker!!!
Uppdatering: Jag kommer visst vara på bussen imon, uppenbarligen har vi visst engelska. Jaja.

:)

thanks for this weekend girls !

/äääägg :)


Ett slag för the ost

Du skall vara såsom ost
och din kropp som ett ostkar,
där osten skall behandlas.
Så skall din själ
så länge knådas och renas
att kropp och själ
finna sig väl tillsammans
och köttet lyder anden.
image39


Programering

Jag hatar programering, och nej, ni får inte hålla detta emot mig vid senare tillfällen. Jag vet att jag har sagt att jag ska tycka om det men det är ju så tråkigt. När slutar lektionen? Hoppas inte Miakael ser det här! IG- på mig!
Okej, jag ville väl bara säga det jag har så jävligt tråkigt! Och nej, Jesus älskar mig inte, och inte gud heller för den delen. Men något som jag däremot älskar är godis!!!! Mohahahahahaha. Därför är Jesus bilden borta och en bild på godis har nu uppenbarat sig som ur tomma luften. Är det inte ett mirakel så säg! Ja det är ungefär så mycket gudstjafs jag kan komma på nu i denna stund. Kom godis och fräls mig från denna hungern som modellagenturen tvingat på mig! Vi ses snart va?
Puss alla mina små älsklingar!

Please don´t hold me down

I am sorry for the things that I have done that wasn´t right to do. If I´ve ever hurt you I hope that you can tell me what it is that makes you sad so I can make it right. Don´t be scared you will never change was been and gone. Because all of the stars are faiding away just try not to worry everything will be okey. If It´s not me than tell me anyway because I want to be there for you. I care for you more than you know and I know that I can be absent sometimes, I am sorry for that. I know I have to call you and say that I am sorry, tell you how beautiful you are. Nobody said it was easy. It is such shame that we are falling apart. It is breaking your heart and it is breaking my heart. We both are two humans whit broken hearts. I know that we live in a beautiful world but I can´t feel it right now. Well I thought that I was doing well but I just whant to cry now. I hope that you can forgive me, if I have done something wrong. I am sorry I´m not always there for you. I know that it might be some promblems and I am not to blind to see. I might be the reason for your pain. But as the life goes on I am starting to learn more about responsebility. I never mean to give you trouble, I never mean to do you harm. I hope that you can forgive me.

Härmapa aka Pärlsocker

Har du pojkvän/flickvän? Nej nej, det är ju alla plågsamt medvetna om.
Är du kär? Sorry, inte det heller
Hur tidigt stiger du upp? 06.00, borde jag gå upp, men 07.00 brukar det bli
Vem/vilka vet mest om dig? Je ne sais pas, alla vet lite olika saker, men det är Nelly, Kadde, Kanel och Ägget!
Gillar du att slåss? Jag slåss aldrig, men det hade kanske varit kul...hmmm.
Vad ska du göra ikväll? Det är redan kväll, pappa har kommit hem, vi har fått presenter och varit och handlat.
När var du senast full? Hahaha, lite små lullig hemma hos Hanna, men sådär vrålpackad var ett tag sedan.
Har du utländska föräldrar? Nej.
Var har du ont? Ja, bara i hjärtat.
Är du bra på att måla? Vem vet, inte jag.
Vem kramade du senast? Pappa!
Vad längtar du till? Hmmm, åttiotalsfesten kanske.
Favoritalkohol? Vodka och redbull är okej, man blir full så snabbt på det, annars Baileys såklart!
Vad heter dina husdjur? Ruffsen och Cissi
Har du körkort? Nopp
Favoritgodis? Lakrits och choklad
Morgon- eller nattmänniska? Såååå nattmänniska
Sparare eller slösare? Slösare är nog det enda man kan kalla mig
Har du några homosexuella vänner?  Absolut, lika säkert som att jag heter Isabelle
Bio eller promenad? Bio, tror jag nog.
Är du kittlig? Hahahaha!
Rädd för insekter? Bara maskar, fast de är ju inte insekter förstås...
Anser du att du är stark? Nej, spagettimuskler.

Kardemumma och den stulna listan

Har du pojkvän/flickvän? Nop
Är du kär? Jag är ute på torrlagd åker
Hur tidigt stiger du upp? 06.00 låter eländet, snosar kvarten ut
Vem/vilka vet mest om dig? Pärlsocker
Gillar du att slåss? oja! Men väntar med att moppsa upp mig då bicepsen inte har dykt upp
Vad ska du göra ikväll? Dricka té, söka lite fakta om perserkrigen, titta på express ngt, och läsa comso.
När var du senast full? trettioelva veckor sedan. Skärhamn var nog sist..
Har du utländska föräldrar? nop
Var har du ont? I hjärtat
Är du bra på att måla? Höhöhööö
Vem kramade du senast? Mormor<3
Vad längtar du till? Jul(L)
Favoritalkohol? Piña colada eller Malibo con piña
Vad heter dina husdjur? Jumjum
Har du körkort? neeeej
Favoritgodis? Nötter och choklad gör mig knäsvag.
Morgon- eller nattmänniska? Definitivt morgonmäniska! 
Sparare eller slösare? Hamstar duktigt och slösar sen
Har du några homosexuella vänner?  ao
Bio eller promenad? Promenad
Är du kittlig? :P
Rädd för insekter? aaaa fast inte så farligt
Anser du att du är stark? Mentalt ja

Jag skriver kort

Det känns som om något är fel.
Är det något som är fel?
Ja något är fel.
Vad är det som är fel?


Desperate...for what?

image38
(I want a boyfriend!!!!)
Det är väl ingen som inte sitter och tittar på Desperate Housewifes nu? Jag älskar den serien, och är inte mrs McCluskys lik i  frysen underbart? Okej, jag har väl inte så mycket mer att säga... 
Pärlsocker!!!!

Kardemumma åker spårvagn

Jag sitter lite halvt skymd där bakom dunjackor och uppstickande mössor. Men ändå ser jag med full sikt på honom. Jag klor. Så som allt folk gör nu för tiden.
Han satt framåtlutad med ena handen med ett stadigt grepp om sin svarta damcykel med svarta plastpåsar i cykelkorgen och med den andra handen insnörad i sin hunds koppel. Över hans rufsiga och okammade slitna hår  satt en korallfärgad keps med rosa palmer på. Det är väl ganska unikt med sorten lila jackor.. Han gungade lite fram och tillbaka då han oskamset mumlade Maja min Maja, min bitzchka lilla pyraya...Maya Piraya....i en skål... bitzchka piraya...
Han pratade till en ung mamma som hade parkerat sin rosa barnvagn bredvid hans cykel. Hon stirrade stunt ut genom rutan. Mannen skulle nu gå av och ställde sig upp och började slita och dra i hund och cykel. Spårvagnen gjorde en oväntad nit och mannen flög in i den unga mamman. Mannen loskade ur sig otrevligheter samtidigt som mamman med hårda och mordersinstinktsfulla grepp lotsade cykelstyret som fastnat i hennes rosa barnvagn.
Med en del besvär hade han kommit av vagnen och ett soller fyllde vagnen med högt utsagda orolig tankar om vilka människor det finns! Han återupptog Maya min lilla piraya...och försvann ur sikte då vagnen rullade ut från hållplatsen.

The eighty´s

Har under min tid som sjuk funderat på Pärlan och Kaddes 80-tals fest. Jag har googlat och kollat överallt vad det var man hade då. Jo, mina föräldrar levde då men de säger olika och det fulla modet på 80 talet. Jag menar axelvaddar!? Det är ju faktiskt SKIT fullt!! Aja, jag får väll fundera vidare men om det är någon som har något förslag på vad man kan ha på sig så säg gärna till!! Annars, Ha en bra dag!


Det är ägget som talar

image36


geografi är världens (tråkigaste) ämne

/ägg. ägg

Extrameddelande till Pärlsocker; Jesus är med dig! Låt honom bli ett med dig och din själ! Tillåt dig, du vill! JESUS! Halelulja

Vad ska jag skriva om? Jag tror egentligen att saken kvittar, Ni uppskattar nog alla typer av inlägg.

Jag låter mina händer med chockrosa nymålade naglar röra sig fritt över tangentbordet. Jag har precis avnjutigt en underbar kopp té med kokos- och vaniljsmak, en bit ostkaka och lite digestive-kex (som uttalas med K som i Kalle, inte Chex, hur som helst jag ville bara tydliggöra mig) och tittat på solnedgången. Måste erkänna att det då inte är alla fredagar som skrivs med så här lugna bokstäver. Men just den här fredagen känner jag för att spela lugna toner på min key-board. Utmattad av veckans påfrestningar ska snart glömmas då jag försvinna in i nattens drömar. Så fint. Ack så vacker fantasivärld.
     Jag kanske, kanske kan se hopp ändå. Kanske kanske med mycket tveksamhet bakom. Joda jag tror. Jag vet till och med nu. En övertygelse om någonting jag inte ens själv förstår.
Bra tillkrånglade och tillknöckta och en aning ansträngande fraser jag uttryckt till en konstig stämma. Jag avslutar och önskar om hopp om fler inlägg.

Högaktliga hälsningar Kardemumma


RSS 2.0