Det lider mot sitt slut

En regnig dag och klockan är halv tolv. Suck, en och en halv timma kvar till möte, jag har ju egentligen slutat...

Projektarbetet lider mot sitt slut! Den 9 mars ska det vara klart och inlämnat, och den 23 mars är det redovisning!

Idag ska jag ha mitt sista möte med min handledare för att fråga henne lite saker. Det blir nog det sista mötet innan inlämning och betygsamtal...

Det enda jag har kvar är en avslutning och den har jag redan påbörjat. Sedan är det bara att läsa igenom arbetet, korrekturläsa, mamma och pappa ska också få göra det. SEN ÄR DET KLART!!

Känns lite konstigt, nästan sorgligt om jag ska vara ärlig, men när jag säger det tycker Julia att jag är dum i huvudet. Klart att det är skönt!! Jätteskönt till och med, men det kommer bli lite tomt, och man hoppas att allt hårt arbete kommer att ge utdelning!!


Mitt projektarbete handlar som sagt om fadderverksamheten! :)


Hur går det för er andra? Är ni klara?




Följ min uppmaning och bli faddrar!! Man får en bra personlig kontakt med ett barn, kan åka och hälsa på och man bidrar till ett bättre liv för barnet med allt vad det innebär! 200 kronor i månaden kan man väl leva utan eller hur?

Förresten är inte barnet på bilden det sötaste ni sett?!?

Puuusss Vetemjölet


lejonkungen



Nostalgi! helt underbar är den<333 Lejonkungen är typ en av mina favoritdisneyfilmer :p

Vanlij (nu är jag med här igen! :P)

Jag tror...

...att det här får bli min och Olgas blogg nu. Det känns som om den här bloggen har dött lite liksom.
//Pärlsocker

Kärlekscitat

"Gammal kärlek rostar aldrig"

Källa: Sydafrika
"Kärleken är större än lagen"

Källa: Kina

"Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge"

Källa: Okänd




Kärlek till er nu såhär innan alla hjärtans dag från Vetemjöl

Volontär-Olga

Gymnasietiden lider mot sitt slut och jag längtar något sjuuukt! Ska bli så roligt och det finns så många spännande och roliga saker att göra! Känner inte ni så? Självklart blir det sorgligt att allt tar slut, men vänskapen med alla klasskompisar kommer bestå! Man måste bara planera mer när man ses och man kommer ju inte ses varje dag längre.. Självklart finns det också några som man inte kommer träffa så mycket mer efter skolan för att man inte står varandra så nära...

Efter studenten finns det så mycket jag vill göra! känner inte ni också så??
Körkort, resor, arbete och volontärresa står på prågrammet för min del! Hoppas jag hinner med allt!
Jag håller nu på att kolla upp vad det finns för volontärresor man kan åka på, olika organisationer och sådär. Jag vet att jag vill till Afrika någonstans, och det ser ut att bli ungefär i två månader. Om man reser som volontär med "volontarresor" kostar två månader ca 16 000 och då bor man hos en värdfamilj, jobbar vardagar och har då alltså helgerna fria. Flygstol ingår däremot inte så då får man räkna med ytterligare en stor summa. Jag ska ta reda på lite mer om stipendium och i så fall ansöka om det, säkert väldigt svårt men det vore jättebra!  Jag läste mycket om Senegal för det verkar intressant, och man kan också välja vad man vill arbeta med; tex barnhem, skola, kvinnliga rättigheter (folkbildning), miljö, föreläsa om Hiv och Aids...med mera. Jag funderar på barnhem eller skola.

Skulle jättegärna vilja göra detta och kände mig så sugen igår när jag satt och läste om det på Internet!!
Annars efter studenten så ska jag som sagt satsa på körkortet, arbeta och resa med mina fina vänner hoppas jag!!

Vad har ni för planer? Jag vet ju ingenting! Kanske någon annan som är inne på volontärresor eller kanske någon ska vara apauir? Tell me!

Pusss & hej på oss, fy fan vad vi är bra! /Vetemjöl



 

Dagens citat: "Jag kan flyga, jag är inte rädd"


Stig Helmer i Sällskapsresan, och jag håller med!!

Blinded by the light

Jag tycker att det är otroligt tråkigt att plugga! Någon annan som håller med mig?
//Pärlsocker

RSS 2.0