Inte många kvar...

Nu har Jag, Kanel, och Smöris passerat det långa året till 18. Jag har aa vi säger ett halv år kvar och nästan smöris med. Om inte många timmar ska en till börja räkna ner året till den så kallade roliga åldern!
Grattis i förskott Pärlan



Fast vi inte är med dig, hoppas det blir en bra dag!
Puss och kram/ Kanelis


 


Muffins!



Haha, jag är precis på rätt humör för den här låten :):) Loving it =)=)=)=)

/Ägget!!

Pärlsockret och Kadde drar till Öland...

image23
Biologi exkursion till Ölands ödemarker. Vad kan gå snett?
...med resten av pissklassen i släptåg. Men oroa er inte jag ska vara entusiastisk, positiv och alltigenom super trevlig. Detta skall bli den mest überkäcka klassresan någonsin som skall göra oss till den mest sammansvettsade gruppen elever i världshistorien. Vad säger ni? Låter inte det toppen?
Jodå, jag menar allvar. Klagar någon överhuvudtaget dessa fem dagar så kan ni vara 100% på att det inte är jag. Men jag kommer ju sakna er såklart, nåt helt otroligt. Men vi träffas väl när jag kommer hem? Ni glömmer väl inte bort mig?
Älskar er!!!
//Pärlsockret

Imorgon gäller det!

Imorgon är det en stor dag för en liten miss Ägga, Lycka till tjejen!
Men imorgon ska vi börja på fatcamp! Smöret den feta, Ägga den slajmiga och jag, kanelen, den aa goda! HAhA.
Nä men vi ska faktiskt börja dansa, och jag älskar ju att dansa så jag längtar jätte mycket tills dess, Pärlan ska också börja men hennes och kaddes klass ska till Öland på blomspanning, Ha det så kul!
Har varit ute och sprungit nu runt sisjön, jätte härligt med sen ett avslutnande dopp i sjön, nu ska jag ta mig en kopp te och sen krypa ner i sängen för det är ändå en ganska stor dagen i morgon!


Shakira and Beyonce in action

Nä nu ska jag sova!
HejPusSes!

Kanel igen.

Jag tycker också väldigt mycket om denna bakrunden så Vi behåller!

 

Candy is all you need

Puss & Kram!

Jag vet inte vad inlägget ska heta..

  • HejochHå!
    Några anledningar till att Hata och Älska morgondagen:
  • Skolan börjar...hallå kom igen Hata/Älska?
  • Man träffar alla klasskamrater..Nya,gamla..?!
  • Härligt med rutiner igen...ää Ja visst!
  • Läxor, JAA! Då har man ju faktiskt något att fördriva dagarna med...
  • Att man återigen kan uppskatta helgen!
  • Dansen börjar!
  • Att man inte riktigt börjar första dagen...Eller?
  • Att i allafall Kanel, Ägget en massa andra får nya classmates!
  • Nytt skol år innebär ju bara roligheter...
  • Några åker till Öland för att ha roligt! ( Jo, det är roligare än att sitta i skolbänken)
  • ää...att att..

kommer inte på något mer...
Ville bara påminna att skins börjar den 6 september på kanal 5 klockan. 21.55, Missa inte".. Pärlan

HejPusSes!


Ägget igen

image22

Jag längtar lite :) hoppas Gud är med mig imorgon (vilket skämt..klart han är, det är ju LM =))
Läsåret börjar åter!

Alla elever på L M Engströms Gymnasium hälsas välkomna (en del tillbaka och en del för första gången) till ett nytt läsår. Upprop sker i Domkyrkan måndag 27 augusti kl 10.00

http://www.lme.nu

 Nu ligger det vindruvor på diskbänken och gissa vem som springer fram och tillbax 150 ggr för att hämta nya..jo jag, ägget

Snygg design på bloggen, jag tkr vi behåller så!

PUSSOKRAM!

Kanel, en utav dom

Jag har kommit på en sak om Kanel som jag läste eller hörde någon gång att:
För mycket av kanel kan skada levern! Det betyder att om man nu ska snacka jag form att jag är dålig...är jag det?

Annan fakta för att fylla ut inlägget: ( haha inlÄGGET, en del utav..)
Kanel, krydda, bark från trädet Cinnamomum ceylanicum. Kanel tillhör de tidigast använda kryddorna, den användes av grekerna redan 400 f.Kr och omnämns även i Gamla Testamentett. Det tidigaste belägget för kanel i svensk (högfrälse) kosthållning är från 1328.

Kanel används i Sverigee främst i kanelbullar och på risgrynsgröt, men den ingår även i kryddblandningar som curry och garam masala. Ordet kanel kommer från italienskans canella som betyder litet rör.

Växer i regniga tropiska, subtropiskta eller varmtempereade regioner. Finns vilt i södra Indien samt på Sri Lanka. Odlas på kontinenterna Asien, Afrika samt Amerika. Kanel är barken på "kanelträd". Man skalar av barken och låter den torka i solen i några dagar, sedan har man kanelstänger.


Kanel är en krydda som bland annat sänker kroppens blodsockernivå. Fast de senaste rönen säger att kanel i stora doser kan ge leverskador (enligt svenska livsmedelsverket bör därför nya hälsopreparat innhållande stora doser kanel undvikas). Kanel har även visats på senare år att den kan orsaka fetma under en lång tid av konsumtion, orsaken är fortfarande oklar men det sägs att musklerna bränner fett sämre ju mer och längre du äter det.  Kanel anses vara ett afrodisiakum, dvs en afroditisk kärlekskrydda, och används därför ofta i olika kärleksbryggder.

                           

HejPusSes!


Pärlsocker finns inte i Coca-Cola Zero

image21
Jag sitter i min skinnsoffa och dricker Coca-Cola Zero och tittar på Bring it on again, samtidigt som jag chattar med Ägget och Kanelen. Askim verkar övergivet och tomt på liv, ingenting händer i den här fucking delen av stan. Ska man behöva fixa allt själv?
Igår, Uncle Bens, ris och kyckling i en jättekastrull och kultiverade serien Glappet. Idag, fullt med godis coh dåliga filmer. De andra ingredienserna har lämnat ägget, kanelen och pälsockret åt sitt öde. Så nu får vi ta och baka nåt annat än en bulle. Vad kan man göra med oss? En gegga, såklart!

Det är ägget som talar


Underbara Göteborg


dancing queen

Alla ingredienser plutade utan kardemumman för att den skruttade. Smöret, Kanel, Pärlsockret och Lilla ägget har äntligen tagit den lilla degen och börjat att jäsa till att snart vara en färdig sak redå att ätas..
( Haha skipp the skitprat, bokat dans tid på mtv och new style alá Usa New york och käkat ANTI pasta med pesto hos den ena...)
Konversation:
Pärlsockret: Jag pratade med X och han sa att jag skulle komma; på skånsk dialek.
Smöret: haha då ska jag ta och reta X i skolan haha.
Ägget: Det var lite jobbigt att få med allt.
Pärlsockter: Nästa sommar haha mina föreldraer haha väger bara åttio Vadå?
Ägget HAHAHAHA anmälla oss l´till fatcamp
Smöret. Ptata som vanligt i gilemoregirld vad hände, han harn förlorat alla mina miljoner och g7ummen la pengar till hör appaarat ovh värdshusetr och fick hon jobb på en puttdans och times
Pärsockter. det var längesedaen
Ägget: Dom åt paj sen och glass på skånska och vatten och hon skriver
Smöret. Det harb nej inte kul
ALLA: HAHHAHAHA
smöret: det är inte roligt att vara smör på skånska haha lika fet haha då måste vi gå på fat kamp
Pärlsocker: 'är inte det hundar procent fet eller? det är ju lättfet och tungt fet?
Ägget det böjar klia
Pärsockter auhuahuhua, jag Gjorde en kullerbytta förut och rsmlade inte ner.
Smöret: STÄNG NER SKITEN!
äGGET : Jos??
Pärlsocker: tjata tjatatjata nej töntar i klassen då får du vara själv

HAhaha nu ska vi gå på fat kam0p.
/ swmöret, Kanel; ägga coh lilla pärlipärlsockret= Bullshit


Optimist javisst

image16
Ny morgon, nytt läsår. Gjorde entré tillsammans med pärlsockret och andra klasskompisar till ett klassrum där de försökt pressa ihop två klasser. När alla stolarna hade tagit slut så flockades eftersläntrarna (som faktiskt var rätt många) på bänkarna och golven. Andra hängde i taket. Ljudet från min sms-signal hade passat in i den här scenen ifall det hade varit en film då förstås. (om ni minns så har jag de där djungel-ap-ljuden som signal).
 Scheman utdelade, babbel och annan onödig information, upprop, babbel, ett tack och adjöss. Pärlsockret hade täckt hela ansiktet med sina guldlockar och hade luvan på huvudet. Många suck och stön. Ett tag låg hon ner bakom bokhyllan. (hoppas hon inte hatar mig för denna beskrivning). Ett handtag och så var vi båda på fötterna. Oja, detta läsåret känns optimistiskt!
 Jag är faktiskt glad, jag antar att jag borde njuta av min tillvaro, fast ändå ska jag ju inte tänka att "jag borde njuta av min lycklighet nu för till senhösten är jag svartmålad och sitter i djupet på en brunn sönderdeprimerad". Nej, detta är lugnets höst. Jag vill utöva yoga, sitta på mysiga caféer och dricka grönt te, jag vill ta det lugnt, gå prommenader, umgås med de jag älskar, ta hand om mig själv, måla naglarna, läsa en god bok, lukta på hösten och fyllas med harmoni. Efter sommarens rajtantajtan känns det här som en bra balans.
Älska er själva så älskar andra er också.
/Kadde

ät mig

gå och hosta upp en hårboll
/ Kanel

Pärlsockrets gårdag

image15
Vi handlade skrubbortstar i stan, vi promenerade länge, länge, vi lagade nyttig sallad, vi satt på 7-eleven och flörtade med killar, vi åt godis, vi kom inte hem från järntorget och vi promenerade ner för avenyn men pyamasbyxor och shorts.


aaah Skidresa!

image14


Ägget här. Sitter och bläddrar i Fjällentidningen, jag längtar SÅ efter att få åka skidor! I  både Hemsedal och Sälen  finns det flera tjusiga stugor, tänk vad mysigt det skulle vara!

Karemumma vs Pärlsocker

image13

För stunden sitter pärlsockret mitt emot karemumma inne i köket. Pärlsockrets haka vilar aslappnat i handflatorna och hon suckar lite och vänder blad i illustrerad vetenskap. Kardemumma sitter och smuttar på sitt snabbkaffe. Hon lovar sig själv att att det här verkligen är hennes sista kopp. Muttrar lite över att pärlsocker inte kan berätta hemlisar för henne, men hon kommer förmoligen snart över det, hon känner sig själv. Pärlsocker har lagt ifrån sig tidningen och sitter nu fullt uppe i sina egna tankar och ser uttråkad ut. Kardemumma funderar på att hon kanske är lite tråkig idag. Men med fyra timmars sömn är det en svår match för kadde, det är är snabbkaffet spelar in. Det är tyst. Tonerna från sombody told me gör sig hörda och pärlsockret tar upp sin telefon och börjar knappa. Kardemumma rör om i koppen och sörplar kaffe från skeden. Märkligt att man kan lära sig tycka om något. Hon tror att hon behöver lite tid off. Sjunka in i sig själv och gå in på djupet. Det var längesen nu. Hon känner för en kall dusch och sen skrubba in sig i någon ljuvligt doftande tvål för att sen hoppa i pyjamasen och titta på film med de andra ingredienserna som snart kommer... Men hon tror inte att blir så, hon törs inte lämna pärlsocker till sitt öde. Nu kom kardemummas pappa in och tyckte de var väldigt tysta.
Tack och hejdå, ha ett bra liv.  

Morgon á la pärlsocker

image12
Jag vaknade nog runt 7 eller nåt och blev deperimerad för att mamma skrek på mina småsyskon att de måste skynda sig. Jag menar, vad kan dra ner en människa mer än något som påminner om varje skoldag som någonsin existerat. Det finns nog inget dystrare än skolan. Sen somnade jag om och vaknade kl. 9.55 av att my dear sister skickade ett sms där hon skrev att hon hatade skolan. Efter det somnde jag om igen, och vaknade sedan kl. 12.00. Utanför min dörr låg det en lapp där, min kära syster igen, skrivit att hon hatar skolan. På bordet i köket låg det an lapp från min styvfar där det stod: Stå ut! Ett liv utan utbildning SUGER.
Jaha, trevlig morgon.  Och den gemensamma nämnaren var skolan. Den gör mig spyfärdig!!!

Nytt

Jag kände att bullar inte riktigt kändes bra..Mörka färger och frukt känns mer rätt.
Var på cafe idag, liksom som det känns, alla andra dagar, Var på bio som också käns liksom alla andra dagar. men det är ju väldigt roligt också och särskilt med rätt sällskap.
Jag har bestämt mig Isabelle och Lisa att jag ska låta det rinna ut i sanden, inget mer med det!

Jag menar vad håller jag på med?
       image11
Puss och kram / Kanel

Söndag.





image8

Hallojsan mina små söta ingredienser! Ägget här (mitt huvud är verkligen format som ett ägg) idag vaknade jag upp klockan 12.40, alldeles för sent! Det känns om jag har något i min hals men jag hoppas inte jag ligger sjuk nu till veckan, det vore inte great :( Hade tänkt att träna en massa idag men med tanke på min hals så vet jag inte om det är så smart :/ Puss på er iaf


Kardemummans dag på jobbet

Ögonlocken stog och slog när kollegan gav mig instruktionerna. Hoppas att hon inte märkte av min okoncentration. Jag har varit helt kokobello idag. Det känns som att det hände en massa saker som bara var helt suddiga för mig. Det kom in folk jag kände eller i alla fall var bekant med men det var så lulligt. Det kom in konfa-Hanna, en tjej från högstadiet log lite försiktigt mot mig (hon är ett år yngre och jag känner inte henne egentligen), tjejen från Lisse som förvandlade mig o ägget till katt o clown, en otroligt sexig kille (liknade den där supersnygga skådisen i 10 orsaker att hata dig, han som stötte på cat och var den farliga snubben) och sen tror jag att pärlsockrets sebastian var inne på kanelbullekalas med sin friend. Jag minns inte riktigt hur han såg ut nämligen, men hela hans sätt var densamma och utseendet med...
Det var en karl idag som beställde en negerboll  med kokos på.. Jag menar säger man fortfarande så? Andra beställer kokosbollar på pärlsocker på. Det tycker jag är lite lustigt. En annan typ skulle inte ha mjölk i kaffet, han körde svart. Det var tur att det inte stog en skattetjänsteman bakom honom i kön.
Jag ser fram emot att sitta på café tillsammans med Er ikväll toda la noche!!! Os mando un million de besos y abrazos. image7

I´m in love with life

Pärlsocker och ägget uppdaterar

image6
Hello Darlings!! Era favorit ingredienser uppdaterar. Saknar er som fan!!!
Ja, vad har vi för oss då, undrar ni säkert. Vi chattar med Eklund. Riktigt cool snubbe, som påstår att han bor i scoutstugan. Lyxigt värre! Jag tror att vi har msn trakasserat alla på hela min lista vid det här laget. Kort och koncis uppdatering.
- Något du vill tillägga ägget?
- Jag är död!
-Super! Tack och hej leverpastej, hej puss ses.

Kardemumma-hemresan

image4
Hemresan tillsammans med smörbullen gick snabbt och smärtfritt. Helt paralyserade satt vi och stirrade in i tomma intet. Tankarna flödade fritt, och sen somnade jag till Stefan Halvardssons härliga lugna röst. Vaknade av att smörbullen buffade på mig med armbågen "Vi är framme". Med vårt 4-veckorsbagage körde vi över tårna på folk som slängde förvånade blickar efter oss, knuffade oss fram och till sist drog vi upp våra väskor på spårvagnen. Tjocka och feta efter sommarens frästelser skulle vi till café och äta mer. Vi parkerade bagaget bakom några fotöljer och började glufsa i oss vår sallad. Fortfarande samma tystnad. "Hahah, vad sociala vi är." "Man behöver inte vara social hela tiden." Och sen tystnad. Morotskakan hade lagt sig om maghullet när jag o smörbullen påbörjade vår resa hem. Han som jobbade på cafét utbrast i barsk göteboska "Ni va de snabbaste tjejerna jag nånsin sett". Vi log lite för att släta över kommentaren.
Hann komma hem då äggets papi ringer och jag ser bara i displayen på mobilen att det är ägget som ringer och jag svarar med en cowboy-version av "Hola". Lagom kul.
Det har varit en skitkul semester tillsammans med Er. Din chokladtryffelkaka smakar som himlen, kanel. Vi ses på onsdag!! Nu ska jag sussa gott i min säng för imorgon ska jag och tuppen upp samtidigt. Kärlek.


Kanelbulledegen

En blogg skapad av fem nybakta kanelbullar. Pärlsocker, kanel, kardemumma, ägg och smör. Det är en mör och nybakt kanelbulle som doftar ljuvligare än självaste livet. Godast är den i mitten, där ägget sitter (: Även om vi är väldigt olika så sitter vi ändå ihop som värsta  kladdiga degen. Om en ingrediens saknas blir slutbullen inte rätt. Den smakar fel och fungerar inte som sötsak. Helt enkelt hör vi ihop. Fem olika liv men endå så nära vänskap. Pärlsocker den snälla och gör-vad-hon-känner-för-tjejen , Kanel den omtänksamma och omtyckta, Kardemumma den djupa och kreativa, ägget den söta och hälsosamma balanstjejen och till sist smöret den chilla flamsiga rocktjejen.
image1


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0