Veckans inlägg

Här kommer veckans inlägg:

Och veckans motto: Ät meeeer!!!

PS. Skulle psykologen också bli en ingrediens? Några förslag på vilken?
//Pärlsocker

Just det..

Gå in på: http://www.koppartrans.com/
Gå också in på: http://www.perolsson.com/
Lite före:



trevligt sällskap och vackert väder

Det var jätte trevligt igår, verkligen! Och maten var jätte god! Jag tänkte på att det måste vi göra oftare. Jag vet inte exagt hur lång tid det är kvar men jag längtar jätte mycket till mallis som mi nu kallar det.
Har ni tittat igenom fönstret idag? Vädret är underbart vackert idag, det är nästan eller det är promenad väder idag. Så kanske promenix?

Puss och Kram på er! / Kanel


Torsdag - treena



Träna bör man annars dör man...

Heute fick vi våra naturkunskapsböcker, kursen började förra veckan och gissa vad det står för namn innanför pärmen? Inte prästen men väl krullet haha, en chans på vadå? typ 1 på 150..:)

Nu är det verkligen dax att vi sätter regler här!
-Minst ett inlägg per vecka av varje ingrediens som VET hur man skriver (vi kan förlåta smöret)

Bra idé av moa?

Kramkram Ägget


Chips chill hemma hos Pälle

Vi fick nyss en liten negg från ägget som sa att snart blir bloggen hennes om ingen uppdaterar. Då var jag ju självklart tvungen att skynda mig hit och blogga lite, för inte kan detta vara ödet för iseeyou-bloggen. Uppdatera mera! är allt jag har att säga till er unga damer. Jag vill inte se att ni ligger på latsidan mera.

image68

Tre ingredienser och en råvara sitter i soffan och chipschillar denna lördagskväll. Småsyskonen sover förmodligen lite överallt här i huset, så nu är det lungt. Vi saknar självklart er, smöret och kardemmuman, men ni var upptagna med en annan råvara ikväll. Självklart ses vi snart igen, helst redan imon, säger ingrediensen utan liv.

//Pälle, Pärlsocker, Pärlan

Lite söt :)


Pantade Ägget: Varför känner alla i min klass till x?
Världens bästa Kanel: Han har ett fräckt namn,är cool och ganska kristen, sen är han ju lite söt också

Kanel är veckans ingrediens! (Hon har en j*vlaranamma till mun också, visste ni att hon kan prata och argumentera för samma sak i typ 4 timmar?)

Spöket Laban?




ang förmodligen hackerinlägget här nere så tycker jag att det är lite komiskt, hur många är det egentligen som känner till den här bloggen? tror inte vi har den högsta statistiken i Sverige precis :P eller kan det vara spöket Laban som är här igen? (tåget från sthlm 2006) kan man se IP-numret på den som har skrivit inlägget? Den om har skrivit inlägget tycker förmodligen det är skitkul att se på hur vi spekulerar i vem det kan vara :P
/Erat Ägg

Brev

Hej tjejer,

Jag vet inte hur jag ska kunna formulera mig eller hur jag ska kunna förklara på ett sätt som är bra eller passande. Jag fick nyligen reda på de härliga nyheterna om att vi fixat resan till ett så lågt pris och till ett datum då alla kan följa med. Det glädjer mig mycket. Ni är mina äldsta och bästa vänner och jag hoppas inte att ni blir besvikna och arga på mig nu. Under mitt 2008 kommer jag att göra flera resor, i övermorgon far jag till Barcelona och senare i vår kanske jag åker till Tyskland och slutligen till nästa jul åker jag till Thailand. Det är många resor, resor som varit planerade länge. Jag kommer snart att söka jobb för att kunna finansiera dessa resor, men osäkerheten finns ju alltid att jag kanske kanske inte får något jobb. Om jag inte får något jobb kan jag inte åka till Tyskland (men den resan är inte bokad än, den bokas när jag vet att jag har pengar), och om jag då har bokat en resa till Palma Nova och står betalningsskyldig och dessutom utan jobb vet jag inte vad som händer. Det kan ju också hända att jag faktiskt får ett jobb och får pengar till att kunna följa med er, men jag vågar inte chansa. Jag vill inte att ni ska tro att jag bortprioriterar er, för det gör jag inte, inte medvetet, jag älskar ju er, vi kan väl fortfarande baka scones tillsammans eller kanske chokladtryffelkaka? Jag är så rädd att ni ska tro att jag försöker hitta anledningar till att kunna hala mig ur det här, för "om man verkligen vill något går det alltid"... Men... Men... Det är inte så.

Jag kommer ha väldigt fullspäckat hela året, först jobba nu hela våren sen direkt dra till tyskland, sen jobba igen, sen kanske jag får besök och sen direkt till Palma och sen direkt plugget...plus att jag ska byta skola och jag känner mig lite obekväm ifall jag missar uppropet... Men visst jag hade ju absolut kunnat men det känns konstigt inuti...Å sen att lägga cirkus 8000 (minst!, med mat o en smula shopping inräknat), eftersom det är så dyrt att flyga till Thailand och tänk om jag inte får ihop tillräckligt... Jag vill inte göra er besvikna.

En annan sida av myntet är vår vänskap. Jag vet att sådana här resor gör en supertajta som vänner, det är första resan tillsammans och man bor 24;7 ihop och man får hur många underbara minnen som helst ihop. Jag vet att man kommer kunna prata om den här resan resten av året, både före och efter. Jag vet också att jag tillslut kommer tycka att det är tråkigt att bara prata om den här resan eftersom jag inte fått vara med och dela alla dessa fantastiska stunder. Jag vill jag vill jag vill så gärna dela detta underbara, dela det med Er, mina bästa vänner. Och eftersom jag kommer tycka det är en smula tråkigt efter ett tag att bara prata om resan, så kommer jag att dra mig undan och göra saker som får mig att känna mig lyckad och sedd. Tänk då om detta, denna resa, gör att vi slits åt två olika håll?

Jag vill inte. Jag önskar vi kunde vara bästisar för alltid...

Jag skrev förut att jag kommer ha ett fullspäckat år å sådär men det menas ju inte att jag inte har tid för er. Tid har jag massor av här hemma. Jag vill mer än gärna sätta mig på nåt fik, jag kan faktiskt följa med och snacka om kändisar eller folk jag inte tycker är intressanta. Ni får inte tro att jag väljer bort er.

Att se er växa som vänner gör mig glad, men att se er växa ihop och jag står utanför (oavsett om jag har valt det själv eller inte) gör mig ledsen.

Jag älskar Er, men jag följer inte med på resan.

Cardemumma

Snöööööööö!


Gårdagen hemma hos Cadde var otroligt händelserik! Så nu tänkte vi gå igenom precis i detalj vad vi gjorde. Spännande va?
Pälle anlädde iklädd de bösigaste kläderna på denna jord, osminkad och förkyld upp över öronen. Cadde däremot var väldigt tjusig i sin gråa ylleklänning. Det bjöds på en festlig släktmiddag hemma hos Caddes übertrevliga mor. Mätta och glada begav vi oss till Caddes rum för att komma på nåt spännande vi kunde hitta på. Drygt en timme senare, drog vi nedslagna ut och hyrde film istället. Vi hade nämligen blivit dissade av de två Partillepojkarna och inget roligt verkade hända i hela västra delen av Götaland.
Men lite uppmuntrade blev vi dock av den vackra snön som föll. Och på hemvägen hann Cadde med både snöänglar, snöbollskasting och annat trevligt. Ser ni två namn utanför en busskur någonstans så kan ni vara säkra på att det var där vi var. Vi hade en riktig filmkväll.


Hmmmm...

image67

Pälle och Kadde här! Vi sitter just nu och funderar över vem som har skrivit inlägget "väx upp, känslan nu". Vi tycker att det är väldigt mystiskt att ingen av oss har skrivit det och vi tycker att personen som skrivit det borde tillkänna ge sig snabbt som attan. ( Stavningen på samtliga ord är väldigt tveksam, men ni förstår!)

RSS 2.0