MAGALUF



Åk tillbaka til Magaluf<3
självklaart ska vi tillbaka! Jag tycker precis som vetet att vi ska boka jetzt (nu) hur seriösa var vi med att bring one more person?

Pusspuss

Finns det piller som botar längtan?

Tjejer jag längtar så mycket tillbaka till Mallorca och Magaluf!
Vad roligt vi hade det, och vi blev ännu tajtare tycker jag.
Vi tar med oss många fina minnen, alltifrån galna festkvällar, shopping i Palma, blekfeta engelsmän och glada skratt :)

Att vi allihopa blev sjuka på kuppen, tja... det tycker jag man får tåla eller vad säger ni?

Jag, och även Lisa vet jag, hade jättestora förväntningar på resan, delvis för att det var med våra närmsta vänner och för att vi bokat i så god tid. Så kul att det, för min del i alla fall, blev precis så roligt, om än inte bättre än vad jag hoppats på!

I alla fall TACK så mycket för att ni var med och gjorde resan så lyckad! Saknar er redan!
Nu är det dags att istället planera nästa sommars resa back to Magaluf:)

Jag hoppas att allas skolvecka varit/är bra och att alla sjuklingar blivit friska! Själv så hostar jag lite grann och hade en rökares röst igår..men men.
Om vi inte ses i helgen så önskar jag alla en härlig helg och så får vi ses snart!
Puss och kram från Vetemjölet




JAGTRORATTJAGÄLSKARSOCKER


Jag fyller ju 18 på söndag och nu undrar jag om vi ska gå ut på lördag? För om Adam och Adam är här och Vanilj är i stockholm så har ju hälften fallit bort... Det känns ju sådär kul att gå ut då, eller vad säger mina flickor?
//Pärlan

Jag har bytt inriktning!!!

Från natur till miljö. Det känns väldigt bra faktiskt, jag tror att mitt snitt kommer att ökas avsevärt i och med detta val.
Det enda som är lite surt är att Björn (min fyskilärare för er som inte vet) nu får som han vill. Han blir av med mig altså. För det är det jag gör- tar bort Fysik B. Men aja, mina betyg är viktigare.
 Detta har också gjort att mitt schema blir jättebra, jag slutar vid 12 de flesta dagarna och 11.10 en dag. Det är bara Idrott B som är rätt kass. Torsdag 15-16. Blä. Men jag får tjata lite på Jonas eller nån. I värsta fall kan jag ta bort den för jag har redan 100 poäng för mycket.

Med detta val ingår då att jag inte längre kan söka till varken läkare eller ingenjör. Sen kan jag inte jobba vidare som mattematiker eller marinbiolog. Det var även massa annat tjafs jag inte kunde läsa.
Men det är inga större problem, det var inte dessa yrken som jag funderat på i vilket fall.

Så just nu känns det rätt bra att gå till skolan, särskilt när vi är lediga (som vi är i mån, alla lärare är på öland haha) men projektarbetet oroar mig ännu lite grann.

Jag är nu frisk (nästan) också, så nu är jag på gång igen. Saknar er, vill se er alla snart!!
Hoppas alla LM-barn hade en bra första dag i skolan.

/ Farinsockret


Hösthäst



Nu är snart hösten här mina tjejer, det har börjat bli kallt som f*n på kvällarna..

Sheet vilket onödigt inlägg, man blir ju bara deppig..

Pusspuss vanilla

We are your friends, you'll never be alone again!

Älskar er!
//Pärlan

Bloggen har fått färg

Efter en vecka på stränderna i Palma Nova och Magaluf är vi brunare än någonsin. Då är det väl passande att lägga i lite brun farin i den redan förträffliga bulldegen, för att sätta lite färg på tillvaron. Så här är jag, FARIN, en ny och fräsch ingrediens, redo att tala ut.

Eller fräsch förresten, det kanske man inte kan kalla mig för tillfället. Ligger nämligen i sängen och är supersjuk!! - Tack Adam. HAr ont i halsen, både i och på, snuvig, ont i huvudet bl.a. Vem var det som snackade om körtelfeber på Mallis förresten? Tänk om jag har fått det???? Fast då har man väl inte ont PÅ magen eller? Det borde typ vara i den nånstans, vid organen eller nåt? Aja får hoppas på det bästa.
 Just nu ligger jag här och missar viktig info om det kommande projektarbetet, som jag ännu inte vet hur jag ska göra eller vad jag ska skriva om. Förslag mottages gärna. Jag missar också att få mitt nya schema, som jag är lite nyfiken på. Jag hoppas att kära Pärlan kan ge mig alla uplysningar i efterhand.
Vad kan man då göra i min situation, förrutom att blogga och sakna er som tusan?? - Inte mycket, men kolla OS är en tredje aktivitet att varva med. För er som inte har någon vidare koll på vad som hänt i sportens värld under dessa olympiska spel, vilket jag misstänker är större delen av oss, kan jag här ge en liten redogörelse av några viktiga händelser:

- Jag säger bara USAIN BOLT!!! Han är helt outstanding bäst. Inte nog med att han vann två OS-guld, 100m och 200m, slog han världsrekord i båda distanserna. Har ni inte sett det är det faktiskt ett måste, det kommer bli historia. Man bara gapar när man ser de 20 sista metrarna på 100-loppet.
- Ingen vidare medaljskörd hitills för sverige, det enda guldet vi skrapat ihop är genom USAs damlandslag i fotboll, som har en svensk tränare(förbundskapten).
- Silver i tennis!! Bra jobbat.
- Brons i båt, nån typ av segling.
- Brons i brottning, som kunde blivit guld efter en förmodad domarmiss. Ara slängde medaljen efter prisutdelningen i protest.
- Silver i hästhoppning.
- Therese Alshammars baddrräkt sprack precis innan hon skulle ut och simma. Tillslut började folk undra varför hon inte kom, men starten ville inte vänta. Tillslut kom hon utspringande och hann med sitt race. Kom inte vidare tyvärr.
- Michael Phelps(simning) vann sina åtta guld. Helt otroligt! Snacka om att han är överlägsen.
- Kina har hitills vunnit minst ett guld per dag.
- Inget vidare för de svenska friidrottarna, Holm 4a, Wissman 8a, Sanna ramlade bl. a. Men än finns det hopp!!
- Persson vidare till semifinal i bordtennis.
Liten koll har ni nu i alla fall, även fast det finns mkt mer.

Jag längtar så tillbaka till Magaluf, den här resan har fört oss mycket närmare varandra tycker jag. Vi har förbättrat vår vänskap och gemenskap och vi har bevisat hur mycket vi betyder för varandra. Vi har aldrig lämnat någon ensam och vi började inte heller bråka, som många som åker på såna här resor gör(det märkte ju vi..). Vi var helt enkelt mogna för vad vi gav oss in på och det är jag verkligen jätteglad för. Vi är alla olika, men vi passar ihop. Alla vi sex formade den här resan och den skulle inte bli så bra som den blev utan en av oss.
Jag ångrar ingenting och jag hoppas vi nån gång igen får sitta där på Hålet i väggen och fira, med alla underbara vänner!

Puss puss puss jag saknar er!!
Farin


MillaPilla och hänglåsknipsaren

Hallow,
Hoppas att ni har det kalasbra där på Mallis! Jag hörde att vi var på Adam Tensta! Låter superkul, är det en sångare eller idrottare?
Hur som helst åker MillaPilla till spanien imon och kommer hem den 25e.
Jag tänkte på Linnéa och den lilla olyckan som inträffade i skolan idag. Haha jag mitt nöt glömde vilket skåp som var mitt! Shit vad Johan fick kämpa för att få upp låset. Svetten rann i pannan och mellan brösten på honom. Men till slut, till slut, lyckades han få upp hänglåset! Men snopen stack jag in huvudet bland Linnéas kollegieblock. Oj. Woups, fel skåp Johan. FEL SKÅP?! Mm, det är det här skåpet som är mitt...
Hihi ja du Linnéa jag har i alla fall inhandlat ett minst lika fint hänglås från Clas Olsson som ligger på mitt skrivbord! Du får det så fort jag kommer hem!!

Massa kärlek
Håkan Hellström-frälste Millan


MAGALUF!



Nu mina kära vänner<3 är det inte långt kvar!

Jag är faktiskt lite nervös, tääänk om ja glömmer ngt?

MAGALUF 12 AUG-19 AUG 08


MAGALUFMAFALUFMAGALUF

remember?


AAAAAAAAAHHHHHHHH


HAHAHAHA! Jag skojar.... detta kommer inte vara vi.


När åker vi? Vilken tid? Vart är biljetterna? Hur kommer vi dit? Vart är mitt pass???
Magaluf!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Puss alla mina älsklingar!


Detta däremot, kommer nog stämma in ganska bra.

// Pärlsocker

RIP

hello my darlings!

Efter att min stackars mobil kämpat för att hålla igång sig i en månad så sa den tack och hej  i måndags :/ Nu har jag inte haft en mobil sen i måndags men idag låg denna snyggingen på köksbordet!



Syns imorgon babes! Puss /Vanilla

RSS 2.0