Bloggen har fått färg

Efter en vecka på stränderna i Palma Nova och Magaluf är vi brunare än någonsin. Då är det väl passande att lägga i lite brun farin i den redan förträffliga bulldegen, för att sätta lite färg på tillvaron. Så här är jag, FARIN, en ny och fräsch ingrediens, redo att tala ut.

Eller fräsch förresten, det kanske man inte kan kalla mig för tillfället. Ligger nämligen i sängen och är supersjuk!! - Tack Adam. HAr ont i halsen, både i och på, snuvig, ont i huvudet bl.a. Vem var det som snackade om körtelfeber på Mallis förresten? Tänk om jag har fått det???? Fast då har man väl inte ont PÅ magen eller? Det borde typ vara i den nånstans, vid organen eller nåt? Aja får hoppas på det bästa.
 Just nu ligger jag här och missar viktig info om det kommande projektarbetet, som jag ännu inte vet hur jag ska göra eller vad jag ska skriva om. Förslag mottages gärna. Jag missar också att få mitt nya schema, som jag är lite nyfiken på. Jag hoppas att kära Pärlan kan ge mig alla uplysningar i efterhand.
Vad kan man då göra i min situation, förrutom att blogga och sakna er som tusan?? - Inte mycket, men kolla OS är en tredje aktivitet att varva med. För er som inte har någon vidare koll på vad som hänt i sportens värld under dessa olympiska spel, vilket jag misstänker är större delen av oss, kan jag här ge en liten redogörelse av några viktiga händelser:

- Jag säger bara USAIN BOLT!!! Han är helt outstanding bäst. Inte nog med att han vann två OS-guld, 100m och 200m, slog han världsrekord i båda distanserna. Har ni inte sett det är det faktiskt ett måste, det kommer bli historia. Man bara gapar när man ser de 20 sista metrarna på 100-loppet.
- Ingen vidare medaljskörd hitills för sverige, det enda guldet vi skrapat ihop är genom USAs damlandslag i fotboll, som har en svensk tränare(förbundskapten).
- Silver i tennis!! Bra jobbat.
- Brons i båt, nån typ av segling.
- Brons i brottning, som kunde blivit guld efter en förmodad domarmiss. Ara slängde medaljen efter prisutdelningen i protest.
- Silver i hästhoppning.
- Therese Alshammars baddrräkt sprack precis innan hon skulle ut och simma. Tillslut började folk undra varför hon inte kom, men starten ville inte vänta. Tillslut kom hon utspringande och hann med sitt race. Kom inte vidare tyvärr.
- Michael Phelps(simning) vann sina åtta guld. Helt otroligt! Snacka om att han är överlägsen.
- Kina har hitills vunnit minst ett guld per dag.
- Inget vidare för de svenska friidrottarna, Holm 4a, Wissman 8a, Sanna ramlade bl. a. Men än finns det hopp!!
- Persson vidare till semifinal i bordtennis.
Liten koll har ni nu i alla fall, även fast det finns mkt mer.

Jag längtar så tillbaka till Magaluf, den här resan har fört oss mycket närmare varandra tycker jag. Vi har förbättrat vår vänskap och gemenskap och vi har bevisat hur mycket vi betyder för varandra. Vi har aldrig lämnat någon ensam och vi började inte heller bråka, som många som åker på såna här resor gör(det märkte ju vi..). Vi var helt enkelt mogna för vad vi gav oss in på och det är jag verkligen jätteglad för. Vi är alla olika, men vi passar ihop. Alla vi sex formade den här resan och den skulle inte bli så bra som den blev utan en av oss.
Jag ångrar ingenting och jag hoppas vi nån gång igen får sitta där på Hålet i väggen och fira, med alla underbara vänner!

Puss puss puss jag saknar er!!
Farin


Kommentarer
Postat av: vetemjölet/Olga

sweetie! hoppas du mår bättre snart! vilket himla bra första inlägg på bloggen! är också jättenöjd med resan och hur nära vi alla är varandra! hoppas att vi kan ses imorrn. Om man har körtelfeber(som jag trodde att jag hade ett tag när vi var på mallis)så svullnar ju körtlarna lite varstans..men jag tror inte du har fått det! vänta och se och om du uinte känner dig bättre om några dagar får du kanske gå till farbror doktorn..krya på dig! saknar dig med!pusspuss-länge leve Magaluf!

2008-08-22 @ 19:46:31
Postat av: Pärlan

ÅÅÅÅÅHHH, vad söt du är! Jag längtar tilbaka som tusan. Men du glömde silver i cykling (den enda grenen jag tittat på hitills) Puss på dig min sockervän, jag ska informera dig om allt!

2008-08-22 @ 20:48:35
Postat av: Vanilj (ägg..)

Usch, vad jobbigt att vara sjuk vännen! Men det är sviterna efter en partypartyresa :/ Pusspuss

2008-08-22 @ 21:45:41
Postat av: Farin

haha min kropp klarar väl inte magaluflivet i mer än en vecka skulle jag tro... men nästa gång ska vi nog vara lite mer nogranna med egna flaskor o sånt, särskillt när vissa börjar bli lite krassliga. bacillerna gick ju runt flera varv innanför dörrarna till 105 och 107...

2008-08-22 @ 22:16:44
Postat av: Farin

Tänkte bara uppdatatera att Bolt nu har tre guld och tre världsrekord efter korta stafetten i kväll!!! Shit, love that man.

Och tack pärlan att du håller koll på OS åt mig. bra att ha en sportfåne bland oss haha.

2008-08-22 @ 22:33:03
Postat av: vetemjölet/Olga

haha ja pärlan är dne stora sportfånen bland oss..:) ja nästa sommar är det egna vattenflaskor som gäller! jag trodde jag var den som var bland de sjukaste men jag känner mig förhållandevis frisk! lite hes, lite ont i halsen men det är så gott som bortblåst! jag lider med våra sjuklingar farin och smöret-hoppas ni blir friska snart! men tänk på (precis som ägget sa) att det är värt att vara sjuk om man tittar på allt det roliga vi har gjort!!saknar er massor redan mina goa vänner!

2008-08-23 @ 17:49:34
Postat av: smöret

hallå på er! saknar er alla jätte jätte mycket. hoppas ni hade det rologt igåt, hade gärna kommit. men efter att vart i skolan i tre dar o varit stört sjuk var det inte en så bra idé. sen gjorde jag tabben att inte vila i fredags heller, så igår o idag består av att bara vila. vi ses snart tjejer. Magaluf resan var helt underbar!!!!

2008-08-24 @ 11:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0