Kardemumma och sina insikter

9an rullade in på hållplatsen. Slängde en blick på klockan, jag var sen. Fort fort sprang jag. Gula och röda löv virvlade kring mina stövlar. Spårvagnen stog fortfarande kvar. Spring. En kille som precis klivit av, han såg ut o vara något år yngre än jag, såg mig på håll och halvsprang tillbaka för att hålla dörrarna öppna åt mig. Jag stannade i spårvagnsdörren och bara tittade på honom.Tack. Dörrarna stängdes och jag försvann. Varm.

Satt i datasalen för att slutföra min uppsats som jag upptäckt hade en del birster. Hehe. Jag höjde rösten och skickade ut ett allmänt medelande "Någon som vet  vad gästinloggen är?".
En kille från ettan som satt med sin lunch krängde sig förbi datorerna och kom fram till mig. Helt utan vidare loggade han in på sitt konto på min dator. Han lucktade gott:)
 
Jag är ärlig talat helt förvånad. Har jag varit helt blind eller är killar så här fina människor?
Kanske har de stått i skuggan av våldtäcktsmän, misshandlare och rånare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0