Light a spark

Natten faller över Göteborg, de andra ingredienserna sover förmodligen nu, förutom Cadde då kanske... Jag däremot sitter uppe och lyssnar på "I'm having trouble sleeping". Mörkret blir mörkare och melatoninet borde rusa i min kropp och få mina ögonlock att kännas tunga. Men jag har inte fått besök av John Blund ikväll, istället sitter jag uppe, räknar kalorier, värmer mig under mitt duntäcke och ger alla andra prestationsångest för att de har mage att ligga och sova på natten, för tro det eller ej jag ligger och läser historia. Jag vet, men jag tänkte att det borde vara mer effektivt än att räkna får.
Släcker jag lampan blir det becksvart i mitt rum och bara ljudet av vinden som sakta letar sig in genom mitt öppna fönster hörs. Det susar lungt och hemtrevligt i mina öron och på YouTube letar jag efter "Vem kan segla förutan vind"
Pärlsocker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0