Sommarn är häääär!

  • Nu måste man väl kunna säga att sommaren är här? Det har varit över 20 grader hela helgen och jag har suttit ute i solen hela tiden, faktiskt så har jag vandrat runt i bikini på altanen, men inte utan att ha känt mig äckligt blek.
    Men det har ändå känts helt underbart att ha sommarkläder på sig! Nu gäller det bara att ta första doppet, det längtar jag till. Min yngsta syster, He, är helt galen var det gäller det. Hon badade för typ 2 veckor sen när det var 7 grader i vattnet, och det låter ju jätteskönt. Hi däremot har ju varit i Nerja, Spanien, på träningsläger, är brun och fin och har ju badat i Medelhavet, kan tänka mig att det är lite varmare där. Mina parents var i Skåne och Danmark över helgen med ett par vänner och mamma berättade att även hon nu har badat. Då var det 15 grader, inte kallt men absolut inte "sommarvarmt". Hmm, jag funderar på när jag ska våga bada, men om jag ska vara ärlig måste det vara ett par grader varmare än 15..eller vad säger ni? Nu kan man lika gärna hålla till i solen tills vattnet är lite mer uppvärmt. Men jag hoppas verkligen att det blir en fin sommar i år, inte så mycket regn som förra året! Det vore så härligt, vi bleka svenskar behöver mer sol och mindre snö för tillfället.
    Kanske ska man köpa ett par såna här shorts till sommaren..haha.

    Shorts okända, men flip flop från Miss Sixty
    Tecken på att sommaren är på väg:
  • Det börjar bli varmare för varje dag som går
  • Det är ljust även på kvällarna
  • Man ser folk som har strumpor i sandalerna:)
  • Vi ser att alla plötsligt klär sig väldigt olika, vissa har t-shirt medans en del har jacka, svårt att veta var gränsen går.
  • Alla är jättebleka där de går i sina shorts, men nånstans måste man ju börja!
  • Der blir kö till glasskioskerna
  • Det stinker svett på spårvagnen
  • Djuren får vårkänslor/sommarkänslor och är mer ute än inne, (såg inte till Sigge på nästan hela helgen)
  • Man tar sitt första dopp
  • Man blir rödbränd efter första solningen
  • Flip floppen åker på- alla älskar dem.

    Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det här inlägget mer än att  jag är glad att sommaren är på väg!
    Hoppas alla får en kanon vecka så ses vi snart! PuSsPuSsPuSsPuSsPuSsPuSsPuSs VeTeMjÖl

Kommentarer
Postat av: Ägget

Jo sommaren är här! Välkommen säger vi!

2008-05-12 @ 18:57:28
Postat av: kanel

Härligt med SOMMAR!!!!

2008-05-12 @ 23:48:09
Postat av: isabelle

vilka coola shorts!

2008-05-13 @ 15:58:49
URL: http://fashionbyisabelle.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0