Underbar som en sommarvind<3

image82

Jag hade kalaspuffar på min yoghurt idag, toppat med färska blåbär. Det var sötare än någonsin och sockret kittlades under näsan på mig. Tyckte det var lite jobbigt att äta frukost med V. Jag hade ingen lust att förklara varför örngottet hängde i lampan (när jag precis hade bäddat rent så förklarade hon för mig att det var hennes favorilakansett som hon och pappa skulle ha i sina sängar och så fick jag bädda om). Nu på senare år har jag kunnat tygla min ilska så jag satt och såg söt ut när hon satt och dumförklarade sig själv.

På jobbet orkade jag inte hälsa på min nya kollega, de pratade ändå på nåt språk jag inte behärskar. Min nya kollega hade väl nått 40-gränsen och hans backslickade hår låg som ett tunt skikt över den kala flinten.

Igår blev jag hemskickad från jobbet för att jag hoppade in på kryckor (hade jag vetat att jag skulle bli hemskickad hade jag låtit kryckorna stå kvar i garderoben). Det blev lite för mycket av det goda i lördags och min fot vrickades en smula så nu dunkar den blå och mina tår ser ut som små prinskorvar, mycket attraktivt. Det är intressant att se hur vissa människor blir så vänliga när man haltar omkring, håller i dörrar till exempel, medan andra så som min vän E gärna kallar mig invalid. Idag hade jag bara bandage och vaggade omkring som en anka.

Carola åkte visst ur sångkalaset, men det kanske var lika bra. Nu divar hon sig kanske inte lika mycket. Jag, som är ett gammalt fan, är lack på blomkrukekastarn.

Cardemumma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0