Hej i regnet

Den här dagen har inte varit något vidare, tror, att Kanel håller med mig lite grann.
Har haft sådan fruktansvärd huvudvärk den här veckan, beror nog på att det är omslagningar i vädret hela tiden, och så har jag varit väldigt trött.
Blir inte mycket bättre av att jag får ett samtal från min bank idag då jag blir informerad om att någon kopierat mitt kort nummer och tagit ut pengar på mitt konto nere i Sydafrika. För inte befinner jag mig där.
Att bli av med pengarna känns ju tråkigt i och för sig, men de får jag igen, och jag har polisanmält och ska skickat in reklamation. Men hur kul känns det att något kopierat ens kortnummer och använt något så personligt som det? och tagit mina pengar som JAG har tjänat ihop. Lite "identigritets kränkande", om ni förstår vad jag menar.
Efter att ha pratat en stund i telefon med min bank tänkte jag att det nog var ett skämt, man hör ju talas om att sådant här kan hända, men ändå, vart är världen på väg? (skratt) Man får ju hoppas att pengarna kom väl till pass och att de skänks till något välgörande ändamål, eller vad tror ni? haha. Jag kommer ihåg att vi pratade om lite sånt här för ganska länge sen, när det gällde msn, och nu tycker jag verkligen det är obehagligt. Så tjejer; tänk på att vara försiktiga när ni handlar med kort, eller när ni tar ut pengar på automat; håll för koden! Det gör alltid jag, det var troligtvis inte så det gått till i det här fallet.
En annan greh som gjorde mig lite arg var att jag och min grupp blev "utkastade" från tennisbanan de sista 20 min. Gruppen kan vara väldigt flamsig, men idag så "straffades" alla, fast vissa vill och försöker spela.
Känner mig som sagt lite smått irriterad, och nu sitter jag och pluggar ekonomi inför prov på fredag som jag är stressad över.
Men äsch, shit happens! Puss på er alla, och ta hand om er! Förresten, om någon vill och kan kanske jag, Ägget och kanel hittar på något på lördag, någon som är med i så fall?

Kommentarer
Postat av: C

Men herreguuud! Sheeet vad obehagligt. Jag blir verkligen orolig! FY!

2008-03-12 @ 22:03:07
URL: http://iseeyou.webblogg.se
Postat av: Pärlan

Det låter ju jättehemskt! Hur kan man göra något sådant!

2008-03-13 @ 10:49:46
Postat av: Ägget

BAJS på den personen! han eller hon kmr inte till himlen!

2008-03-13 @ 16:18:56
Postat av: Kanel

som jag sa då att det händer igentligen inte, vi säger att de kom till bra ändamål! puss

2008-03-13 @ 23:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0