Har någon sett min portabla dator?

image83

Vad är det nu, snart två år sedan, som vi satt i samma klassrum allihop? Det känns så avlägset men samtidigt så nära på något sätt. Alla 7 har verkligen utvecklats enormt på ett positivt plan, vilket är jätteroligt tycker jag. Två år är ändå inte särskillt lång tid, men tänk på vad man kan åstadkomma på fem år eller till och med tio år! Helt otroligt! Jag såg förresten en gammal kompis från ungdomsfullmäktige i en intervju på tv angående graffitti. Det är typ, det känns som att den här killen han har liksom verkligen koll. 

Såg en annan debatt på ettan, med förresten en sjukt dålig programledare, som handlade om islamofobi. Jätteintressant att höra hur befolkningen ser på denna religion och hur muslimer behandlas. Det var så delade meningar kring ämnet att jag seriöst överlägger att läsa koranen själv men jag, i min djupa intelligens, inser att jag aldrig kommer kunna slutföra detta projekt.

Måste passa på att hylla vår nya succé Kristian Luuk. Kanske inte ny i TV-rutan men såvisso nytt stjärnskott. Tycker verkligen han är en schööön kille, HiSSa!!

Nöden är uppfinningarnas moder, skrev biologiläran i evolutionshäftet. Det kan definitivt understrykas med min erfarenhet idag. En mellangammal tant i röd basker förvånade mig när hon skulle betala sina varor. I ett slitet bindomslag (plastomslaget som finns på mensbindor) hade hon vikt ihop sina svenska sedlar, tanten öppnade bindomslaget och gav mig det hon skulle betala. Roligt med kreativa uppfinningar!


Puss på er

Cardemumma

Kommentarer
Postat av: Pällepellerin

ÅÅÅÅÅhhh "Har någon sett min portabla dator?". Det hade jag glömt!

2008-03-12 @ 11:02:10
Postat av: Ellie

Härlig agenda :) Skulle vilja ha en men jag skulle inte klara av att skriva "varje dag". Jag skulle glömma bort och sedan skulle den bara blivit liggande som mina andra. :(

2008-03-12 @ 13:52:49
URL: http://xiao.webblogg.se
Postat av: C

Visst är den härlig, till min tjänst hade jag ägget. Hehe.

2008-03-12 @ 14:54:09
URL: http://iseeyou.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0