Otursdag!

hellohello uppdatering från Ägget again. Nu sitter jag hemma på min leediga dag :D Det har aldrig varit så skönt att vara ledig förut! Kan berätta om min otursdag igår hehe

Först på morgonen blev mina ögon irriterade när jag satte in linserna (typ aldrig hänt förut) och då fick jag gå emd glasögon hela dagen, grattis till mig! Dessa summa linser gjorde att jag stört sen med frukosten och allabarne stod hungriga

katten Missan hade bajat en stor äckelbajskorv i köket och barnens matsal

Sen hade jag kockdag: Min barngrupp skulle laga mat och städa hela dagen. Kockdagen är den jobbigaste och skabbigaste dagen på hela veckan nu hade jag dessutom 6 ungar som skriker "vad ska jag göra nu, vad ska jag göra nu?" Om dom frågar får dom göra mer och det blir för det mesta dels att diska och då kommer klagorierna .Förra veckan hade jag fyra ungar och nu kände jag verkligen att det blev för många barn i köket!

Det började med att tallrikarna stod staplade snett i skåpet och en tjej välte ner typ 7 stycken när hon öppnade skåpet, KRAAAAAAS sa det och jag tyckte synd om henne. Sen fick vi gå igenom hela salladen för att kolla att det inte fannsglasbitar i (mycket sallad till 22 barn!)

Maten skulle vara falukorv och makaroner. På lägret finns ägg och laktosallergiker så jag gjorde ris till en tjej (jag kan inte koka ris, har aldrig gjort det förr..) Först blev det alldeles för lite och sen kokade det över när jag kokade mer. När det var färdigt märkte jag att det var stenhårt (hoppades att hon inte skulle märka något...) Falukorven gick bra att steka och vi satte in två plåtar i ugnen för att de skulle vara varma till maten. En plåt i varje ugn. När maten väl serverades så tog korven slut i ett nafs..och jag fick värma fryst kokKORV aslänge (alla barnen hade inte fått mat än) Korven jag åt sen var halvfryst, gott! Efter maten kom lilltjejen och sa att hon inte hade ätit ngt av riset eftersom det var för hårt..oh my

Sprang runt och letade efter laktosfri glass till eftrmiddagsfikat (friktsallad och glasss) men nejnej inte fanns det. Nu säger tejej som är allergisk mot ägg att hon även är allergisk mot mjölk(!) det står inte i hennes papper...Blir tvungen att ringa hennes mamma ojaa det var jäättesynd att hon inte fick emd det i papprerna

Efter maten  gick vi och sopsorterade´, vi hade typ 1000 stora tomma konservburkar som det hade varit fruit coctail och gulaschsoppa i och dom gick självklart inte in i sopsorteringsgrejen så vi fick snällt trippa tllbaka emd våra konservburkar och skottkärror.. :/

Kvällsmaten belv också ett kataastrof. Vi skulle göra varma mackor och det fanns typ ingen ost kvar så att jag sprang i alla frysar och kolla ( vi har en uppe på en hemsk övervåning, en ute i ett jätteäckligt skjul och en i köket) Hittade ingen ost men väl en massa falukorv som inte funnits vid lunchen (SUCK!) Det fick bli skinka till alla mackorna.. precis när jag och barnen skulle gå och fixa en grej så frågade Michelle (miniledaren) om det som stod i ugnen var färdigt...jag fattade noll o herregd, det var falukorvarna från lunchen, det hade ju inte funnits några fler! ÅHHHH!

barnen kan typ äta 10 varma mackor var så jag stod till 19.35 oh satte in plåtar (maten ska vara klar 19.00) Sen brände ja mig med grytlapp och det gjorde så j*vla ont så jag fick ha fingrarna i kallt vatten..

Efter maten stod jag och diskade i 1,5 h (jag skulle sova med barnen och så är man tvunegn att va i säng halv tio typ) Sen var det en tjej som inte hittade sin necessär..suck jag lovade att hjälpa henne...sen fick jag prata med en mamma i telefon eftersom hennes dotter på lägret mådde illa och grejer, jag kånkade bort med mina lakan alvedon och vatten men självklart så svalde hon inte tabletter! suck.. jag ahde låst huset innan men sen fick jag springa tillbaka för en tjej blödde...den lilla tjejens´necessär låg väldit synlig under hennes väska..

Jobbig dag igår.. när man sover med barnen har man ansvar för dom f.o.m halv åtta men dom andra ledarna är så gulliga så dom hjälpte mig med mackorna och allt
 Pusspuss
  

Kommentarer
Postat av: vetet

nej men usch Lisa det låter inte så kul..då förstår jag att den lediga dagen var väl behövd!

2008-06-24 @ 20:47:04
Postat av: Pälle

Jag känner med dig min Liselott! Vissa dagar är bara kaos.

Förresten, är ni fortfarande irriterade på bullnamnen så kan ju alla få bli olika socker sorter! Florsocker, Strösocker, Pärlsocker, Vaniljsocker, Farinsocker mm. Hahaha, fast jag måste ju vara pärlsocker då.

2008-07-01 @ 18:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0