Grekiskan informerar

Jag tyckte det var dags för lite uppdatering från min sida nu. Så här kommer det; Hej allihopa! Hoppas ni haft det bra här hemma, jag har haft det underbart på Rhodos med min familj! Det har varit väldigt varmt, ca 40 grader men det har varit mycket varma bad i Medelhavet också för avsvalkning. Rhodos var jättefint och vi både inne i nya stan, som också är väldigt party haha. Det var väldigt blandat med turister, barnfamiljer, par men också mycket ungdomar.

Vi har solat, badat, besökt ett jättehäftigt museum med akvarium med massa konstiga fiskar och uppstoppade hajar-efter den upplevelsen, som var jättehäftig, har jag kommit på att en av mina fobier är uppstoppade djur.
Finns det något läskigare än en stor hammarhaj med sin lustiga kropp, och stor som bara den, som hänger på en vägg precis bredvid dig redo att hugga till? Jag gjorde också klassiska misstag som att backa undan från ett uppstoppat läskigt djur och mötas av ett par andra stora ögon från en jättesköldpadda, gissa om jag blev rädd.
Men jag tyckte det var intressant att se dessa underliga djur, men det konstiga är att det är mer otäckt med uppstoppade djur(som är döda) än djur som lever skyddade i akvarium.

Vi var på en strand som hette Calithea-jättefint med sand, klippor eller grottor, och snorklingen var fantastisk!
Vi var på olika stränder i närheten där vi bodde, och så var vi på en jättefin strand i den grekiska byn Lindos dit vi åkte buss. LIndos är känt för sina smala gränder, söta affärer och gamla hus och det var verkligen en rolig utflykt. Högst uppe på toppen låg ett akropolys vilket var roligt att se och svårt att förstå hur gammalt det egentligen är! Detta var dock en av de varmaste dagarna och det var jättejobbig att ta sig uppför alla trappor till toppen, men väl där var det så värt det!
Jag och mina systrar red även på åsnor i Lindos-lika roligt som jag kom ihåg det då vi gjorde det för 9 år sen på Santorini. Det är väldigt skönt att sitta på en åsna fast de känns otroligt ostadiga, som om de ska snubbla och lägga sig platt ner.haha.

Det blev en del shopping-ganska mycket från min sida, och massa god mat! Moussaka, stifado, tzatsiki,grekisk sallad, fyllda tomater...och ett och annat bus. Jag och mina flummiga syrror hade modeshow för några killar på balkongen en bit ifrån våran, haha kan förklara mer när vi ses, det var barnsligt men skoj.Jag längtar redan tillbaka till värmen, maten, sanden, det trevliga folket och mysiga atmosfären!Men det är skönt att dte är lite soligt här hemma också. Däremot behöver inte Medelhavet vänta länge på att återse mig, om några veckor blir det Mallorca med mycket sol, bad, god mat, utflykter och party!
Vad det gäller er-hoppas ni inte jobbar ihjäl er!:) pussar och kramar er vän, tillika bloggkollega Vetemjöl/Olga

Kommentarer
Postat av: Ägget

Åh jag vill höra om modeshowen! :) Pusspuss

2008-07-11 @ 18:25:08
Postat av: smöret

haha, vill med höra om den :P

2008-07-12 @ 11:30:38
Postat av: kanel

Jag saknar min olga och ska jobba hela veckan innan vi kan ses igen. förhoppningsvis kommer jag hem innan det hinner gå allt för lång tid. Förtår att du haft det bra! Puss och kram

2008-07-14 @ 12:46:01
Postat av: vetet

saknar dig med Josefin! hoppas du trivs på jobbet och att du jobbar på bra! Hör av dig till oss när du blir ledig så vi alla kan leka! Hopaps Cypern var toppen!pusspusspuss

2008-07-14 @ 14:41:36
Postat av: Pärlsocker

Hahahaha! Jag älskade berättelsen om modeshowen! Saknar dig Vetet, vi får ses snart! Puss puss puss

2008-07-18 @ 15:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0