härlig väder och dumma tankar..

Idag är det hur fint väder som helst! Det blåser lite för mycket och det är lite för många moln på himlen men om man bortser från det så är vädret fantastiskt. Det är jummet ute!
Dagen har flytit på och jag sitter och väntar på Ägg som kommer från en intervju snart. Den gick bra vet jag än så länge, och grattis!

Satt och tänkte igår på hur man bestämer en massa saker som man inte gör. Jag är en sådan människa som bestämer exagt samma ska varje söndag, skulle inte förvåna mig om det var runt samma tid heller.Denna saken invålverar massa småsaker som jag lovat att göra och att jag intalar mig själv att
-Nä nu ska jag verkligen göra så här och såhär.
Och att jag då också tänker att:
- Jag vet att jag tänkte samma förra veckan och att jag inte gjorde något åt det men denna veckan känner jag på mig att det kommer bli annorlunda.
Blir det så...Nej!
Jag beundrar verkligen de människor som lovar sig själva att göra något och sedan gör det. Är dessa människor många?!
Hur lyckas man att fullfölja sina löften man har till sig själ utan att blanda in andra förutom det eller de som ingår i löftet?
Jag har testat att ha löftet med andra men då visar det sig att båda i slutet av veckan har brutit mot det. Unda om en hade brutit och att man då hade talat om det eller inte. Jag hade gissat på inte. Det är ju självklart att man inte vill avslöja sig och ses som den svaga.
" jag menar det gäller ju bara en vecka (då i första hand) är det så svårt?"
Det visar sig vara mycket svårt...
Människor har blivit för lata, och då menar jag inte när det kanske gäller träning utan i allmänhet. Ett gäng lat maskar är vad det svenska samhället består av! Om vi tar exemplet träning så kommer man oftast på saker så att man slipper. Som GI metoden. Om jag äter rätt är det väl okej, eller? Nej det är det inte man måste göra massa annat! Men varför ska då en sådan enkel grej som träning vara så svårt?! Och svaret är att om det hade varit enkelt och inte svårt alls som att motsattsen äta glass istället en timme tre gånger i veckan hade folk då sätt det annorlunda?
Hur många frågor ställer man sig igentligen om dagen?
Mycket på de löften man säger att man ska göra något av kanske handlar om de komplex man har? Det man inte tycker om det gör man heller inget bättre av och det man tycker om det förblir kvar, gömt.

Tack för i lördags, ni som jag såg!
Vill säga att den nya killen i en utav oss flickors liv är jätte snäll och gullig.
Och valborg tjejer, det är ju nu och vad ska vi göra? är det som nyårsafton att man måste göra något?
Jag vill i allafall hitta på något riktigt skoj! Förslag önskas.
Jag vill se cortegen, äta mat och Partaja!

Puss ock Kram


Kommentarer
Postat av: Pärlsocker

Hahaha! Du är jättegullig och snäll du med!
Det var astrevligt i lördags, även om vi kanske inte umgicks jätteintensivt. Hoppas verkligen att äggets intervju gick bra.
Ja! Valborg är viktigt tjejor...
Puss pusss pussss

2008-04-28 @ 18:50:32
Postat av: vetet

hmm..jag förstår vad du menar fast inte helt fullt ut..men det är intressant, absolut att det är lathet!Jag tror många planerar en dag och saker man ska ta tag i ( tex plugga inför ngt väldigt tråkigt) och så skjuter man upp det istället för att något roligare dyker upp. Det är bara mänskligt, men det får inte gå överdrift bara få då blir det inget bra resultat..Bara man får gjort saker i tid och att man har gjort det! men nu MÅSTE vi planerar valborg (Gabbi, Lisa och Josefin)pussssss och pärlan, hoppas du får en bra valborg med M!

2008-04-29 @ 11:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0