julen är här och i skogen finns inga bär..

Några orsaker till att man inte behöver gilla julen..

- All julklappsstress (ingen blir nöjd)
- All fet mat
- Vintern är den värsta årstiden
- Man får dåligt samvete för alla som inte kan fira jul. Inte bara för alla fattiga barn utan för alla gamla som sitter ensamma :/
- Ingen tänker på varför vi egentligen firar jul
- Alla människor är allmänt otrevliga bla pga #1
- Allt bråk om vem eller vilka som ska fira jul med vem, det är nu all familjeintriger som legat på spänning under året blossas upp..
-Nu får man verkligen se hur bortskämda alla skitungar är, föräldrar tävlar om hur många julklappar man köper till  barnen
-Julafton blir aldrig så mysig som man tänkt sig. På juldagen är alla sådär härligt deprimerande :/ 

Men jaaa...es gibt positiva saker också.


Vinterland

Snötäckt ligger nu ett land. Under månbelysta nätter, frosten strör med givmild hand. Gnistrande kristaller, över vida slätter.

Hej, mitt vinterland, nu är jag här. Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen, hej, mitt vinterland, se månen där. Den lyser kyligt trind på mörka himlapällen.
Bjällrans klang nu friden stör, när vi genom skogen kör bofink uti granens topp, förlåt att vi väckte dig opp.
Hej, mitt vinterland, nu är jag här, på vinterholiday, nu blinkar stugans ljus mot mig i mitt vita vinterland.
Hej, mitt vinterland, åh vilken kväll. Jag andas luften ren men fryser om min näsa, hej, mitt vinterland, snart i min käll. Ska jag få sitta uti brasans sken och läsa.
Lilla fåle raskt du går snart du lön för mödan får du får varmt i stallets vrå och havre att mumsa på.


Hej, mitt vinterland, nu är jag här
          På vinterholiday
Nu blinkar stugens ljus mot mig
     I mitt vita vinterland.

Snart är det jul igen i vårt vita vinteland..


Julmiddag

Mina älskade underbara vänner. Jag fick ett förslag om det här med julklapparna. Julklappar är en del av julen, det håller ni med mig om? Men det behöver inte vara stressigt och ångestframkallande. För jag menar, vill vi att julstressen ska ta över julstämningen? För mig är julen en mysig tid då vi tar oss tid för de vi älskar. Vi kanske kan få tillbaka lusten och längtan efter julen så som den var när vi var små. Så kanske om vi lägger lite mindre energi på julklapps-delen och ägnar oss mer åt varandra? En julklapp är inte lika med hur mycket man älskar.
 Vad säger ni om att alla köper en julklapp var och sen kan vi snurra flaskan, kasta tärning eller lotta ut vem som ska få julklappen. På så sätt får alla varsin julklapp och vi kan ägna oss mer åt varandra.

image57
Cardemumma

puff

Halo alla chiquitas
Har garvat sönder idag med A. Så om ni har tjugoelva missade samtal ifrån mitt nr är det det A. Och en hes Cardemumma är A i förställning. öö Ägget tänkte jag på. o  kanel oxå. äh. Nu . ska jao skriva fysiklabbrapp. Kul. öhg. nej. jag blir seriös sen. nej.

My heart hurts

image55

Jag saknar er mina små vänner, varje dag jag inte träffar er känns som typ en vecka.
Just nu ligger jag här i min säng och ignorerar all biologi som jag egentligen borde plugga. Vad kan jag skriva som muntrar upp? Jag vet inte... Snön faller och ingenting ordnar upp sig. Jag tänkte egentligen inte skriva någonting nu eftersom jag inte har så mycket att skriva om men jag tänkte att eftersom det var så längesedan så borde jag.
Vintern muntrar inte precis upp om jag får säga så. Men ni kanske kan få mig på bättre humör? Vi ses väl snart!
HejPussSes Pärlsocker


Första snön

Jag har köpt en ny fin mössa som jag tycker om.

FY!

How and When will YOU die?

Created by andy and taken 640553 times on Bzoink

NameLisa
Age16
Birth MonthDecember
Die onJanuary 26, 2016
Die ofCar Crash
You will feel painFalse



Create a Quizlet | Search Quizlets | Go to Bzoink



Även om detta bara är bullshit så kan alla bara glömma att jag sätter mig en bil den 26 januari 2016. Så är det.

Snälla tjejer




Nu måste jag svära, HUR FAN kan man samvete att bära päls efter att ha sett denna videon? Snälla tjejer, se denna. Jag blev gråtfärdig. Är det värt detta? Bara för att få bära päls? Svara mig det.

Hoppas detta ändrar eran inställning till päls. Jag har aldrig vart för det men inte inte för i HELVETE visste jag att det var så här hemskt : '( Åter igen. SE DENNA

The earth is warm

Jag har varit så duktig idag va. Jag har bara suttit vid mitt skrivbord med tända ljus och stirrat ner i kemiboken, jag är sååå peppad. JAG SKA FÅ ALLA MVG!!! Men tyvärr har jag ju liksom redan sabbat det med mitt VG  spanska, men det ska jag fixa med hjälp av tyska steg 1.
Förresten är någon på bussen imorgon bitti runt 7 sisådär? Eller i övermorgon?
Puss och saknar er!
PS. Operation O.A. är slutförd, ganska önskvärt resultat erhålldes...

Den gröna ön.




Ägget saknar syrran.
När man skiljs åt, det är först då man inser hur mycket man älskar personen man är borta från.
Jag inser att jag saknar er nu oxå =)

Änglarna ger oss..



vem får inte julstämning av denna låten? dock gillar jag inte carola, har en annan som sjunger låten på min ipod, otroligt mycket bättre :)

ÄGGET

Jag tror jag trampar folk på fötterna nu. Sry.

Nu är jag allvarligt trött på all betygshets. Jag vill bränna upp min fysikbok, spola ner kemiboken, riva sönder historiaboken, spotta på matteboken och blåsa upp resten med helium och släppa dem lösa i vinden.
Nu får det vara nog. Jag vill inte ha alla mvg. Jag vill verkligen inte det. Tänk själv att gå ut gymnasiet med högsta betyg och folk kommer ju tro att man inte har haft ett liv, att man är skittorr. Usch. Ge mig tillbaka mitt liv. Hejdå skolan:D
Jag drömde att jag bjöd hem Barbro inatt. Hon var lite senil, hade opererat sina boobs och botoxat läpparna. Ägget du kan ju slå upp det i din drömbok. Är det ngn mer än jag som saknar denna människa?


facebook

vad är det med facebook egentligen?
hittade en lista på bilddagboken (jag ÄLSKAR listor) den handlade om hur lycklig man var, det var en sån där man som skulle kryssa i ([x]) Ett påstående man skulle kryssa i var "jag har mer en 50 vänner på facebook" HAHA asså det här skulle tydligen göra mig lyckligare ^ ^

jaja, är det någon av mina sockerpärlor här som vet vem Hassan Abaza från Egypten är? han har lagt till mig som vän på Facebook, var, när,hur typ?

Sista dagen på lovet är pluggdag för mig, jättesorgligt! Men det blir vad man gör det till! :)

you are my babylove /Ägget

It's hard to get by just upon a smile...

image54

Natten är den bästa tiden på dygnet, enligt min mening. Då kan man bestämma precis vad man ska göra, det finns inga måsten på natten eftersom det enda man borde göra då är att sova, och väljer man att inte göra det är man helt fri. Ni ser, ingen tid på dygnet är så fri som natten. Så därför skriver jag nu eftersom jag uppenbarligen valt att inte sova. Idag var första dagen på lovet som jag inte träffade er alls, det känns sorgligt. Och med vetskapen om att jag inte skulle träffa er på hela dan kom en alldeles förfärlig sovmorgon. Jag sov till klockan var 1 och klädde inte på mig förrän klockan 4. Sen snabbade dock tempot upp något, då pappa kom hem. Vi var på McDonalds och jag åt pommesfrites, hot wings och drack milkshake, sen drog vi på bio och såg "Trångt i graven". Efter det stack vi och handlade eftersom kylskåpet ekat tomt ända sedan pappa åkte till USA. Nu ligger jag här i min säng med laptopen i knät och funderar på vad jag skall göra. Jag skulle kunna ringa någon av er, men jag misstänker att ni inte är uppe. Så jag funderar seriöst på att göra lite skolarbete, eftersom jag tycker det är väldigt kul att se hur snabbt och slarvigt jag kan göra det. Fast först tror jag att jag ska gå upp och äta något ur det ny påfyllda kylskåpet... Hmmm...
Pärlsocker! 

Life is..

image53

Det känns verkligen som om man ser allting svart eller vitt..det finns inget mittemellan!

/ägget

RSS 2.0